Akcelerační vouchery

Spojte se s kreativcem a rozjeďte svůj business!

Chcete do svého businessu přinést změnu, upgrade, inovaci, která Vás posune o krok vpřed? Využijte Akcelerační vouchery. S nízkou finanční spoluúčastí můžete čerpat finanční podporu na vybrané služby kreativců zaregistrovaných v Galerii kreativců.

 

Kdy?

Výzva je vyhlašována jednou ročně a předpokládáme, že opět se tomu tak stane na začátku roku 2025. Pro konkrétní informace sledujte Dotační portál Královéhradeckého kraje sekci Inovace.

Za jakým účelem? Jaké oblasti jsou odporovány?  

  • Průmyslový, produktový a interiérový design
  • Design Thinking
  • Audiovizuální služby
  • Marketingová strategie, grafika, branding
  • IT jako nástroj rozvoje.
 
Kolik můžete získat? 
  • Celková alokace 1 000 000,00 Kč
  • Minimální dotace:50 000,00 Kč
  • Maximální dotace:150 000,00 Kč
  • Maximální podíl požadované dotace: 90 %

Kdo může žádat?

Malé s střední podniky z Královéhradeckého kraje (bližší podmínky jsou uvedeny v textu výzvy) 

 

Co jsou Akcelerační vouchery?

Malé a střední podniky pro svůj rozvoj a akceleraci málokdy využívají služeb subjektů z kreativních odvětví. Spolupráce s kreativci bývá často opomíjena a její dopad bývá podceňován. Kreativec bývá mylně považován za nerelevantního partnera pro akceleraci podnikání.

Spolupráce MSP a kreativce však může přinést nové, inovativní přístupy pro stávající, zaběhnutá řešení. Produktový a obalový redesign oživí stávající produkt a osloví nové klienty, design thinking navrhne optimalizované procesní inovace, moderní přístupy v audiovizuálních službách společně s rebrandingem nebo novou marketingovou strategií pomohou k efektivnímu oslovení nových zákazníků. 3D prototyping ušetří nemalé finanční prostředky i čas při návrhu nových forem produktů.  

Z výše uvedeného je patrné, že všechny jmenované možnosti spolupráce mohou přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti MSP, vstupu na nové trhy, aplikaci inovativních řešení a v dlouhodobém horizontu i úspoře financí. Toto všechno je hlavním cílem programu Akcelerační vouchery. 

Akcelerační voucher bude poskytován formou jednorázové finanční podpory z Regionálního výzkumného a inovačního fondu Královéhradeckého kraje. 

Minimální výše dotace 50.000 Kč.  Maximální výše dotace na 1 projekt je 150.000 Kč.  Maximální míra dotace je 70 % z celkových způsobilých výdajů, v případě sídla žadatele na území hospodářsky slabého regionu vymezeného dle aktuálního seznamu až 90 %.

Co musíte jako žadatel splnit?

  • Být mikropodnikem, malým nebo středním podnikem se sídlem nebo provozovnou v Královéhradeckém kraji, s vlastním výrobkem či službou/ potenciálem vlastního výrobku či služby (tzn. žadatel o dotaci předmětný produkt či službu vyvíjí/vyrábí/poskytuje.
  • Předmět podnikání musí spadat do domény specializace Krajské RIS3 strategie.
  • Prokázat inovativnost realizovaného řešení.

Na co můžete Akcelerační voucher využít?

  • Průmyslový, produktový a interiérový design
  • Design Thinking  
  • Audiovizuální služby
  • Marketingová strategie, grafika, branding
  • IT jako nástroj rozvoje

Co se v jednotlivých podporovaných oblastech skrývá?  

Průmyslový, produktový a interiérový design

Nemáte nápad nebo představu o inovaci ve sféře průmyslového, produktového či interiérového designu? Nevadí, od toho jsou tu kreativci z podporovaných oblastí, kteří Vám ony možnosti představí.

Pro tuto oblast je společný jmenovatel a tím je design - ideální spojení estetiky, funkce, technického řešení a optimalizace výrobního řešení.

Průmyslový design je proces navrhování produktů pro sériovou výrobu, který v sobě spojuje mnoho různých technických disciplín, funkčnost a estetiku. Alfou a omegou je pochopení potřeb budoucích zákazníků.

Produktový design je kreativní proces, na jehož začátku je identifikována potřeba trhu nebo zajímavá příležitost. Pro daný problém se pak hledá nejlepší řešení, aby vyhovovalo technickým požadavkům a zároveň bylo atraktivní.

Interiérový design lze charakterizovat jako obor, který se zabývá výběrem a uspořádáním vnitřního vybavení budov (lze využít pouze návrhy interiérů zaměřené na zákazníky).

Design Thinking  

Design thinking začíná dobře položenou otázkou. Například: „Jak bychom mohli navrhnout lepší způsob, jakým si lidé dávají vánoční dárky?“

„Jak redesignovat první den v práci našich zaměstnanců, aby to byl pro ně nezapomenutelný zážitek?“

Co mají otázky společné: Mají v centru člověka a hledají způsob, jak zlepšit jeho „customer experience“.

Zkrátka tušíte, že by se některé věci daly dělat lépe, ale nevíte jak? Díky spolupráci s externím specialistou můžete ve své společnosti navrhnout optimální řešení a efektivně jej otestovat. Získáte kontrolu a přehled nad inovacemi a naučíte se metodicky vést inovační proces, ušetříte finance a zdroje včasným testováním nápadů, naučíte se testovat, měnit úhel pohledu, získáte schopnost rozhodovat o inovacích kvalifikovaně na základě relevantních podkladů.

Audiovizuální služby

Reklama je v posledních letech alfou i omegou úspěšného podnikání. V dnešní rychlé době, kdy jsou zákazníci přímo zavaleni ze všech stran reklamou, je důležité vyniknout! Povzneste se nad konkurenci díky pestrým bannerům, odlište se 2D či 3D grafikou, nechte si vytvořit grafiku, která vykřičí do světa Vaši jedinečnost, zaujměte stánkem na veletrhu či ohromujícími fotkami a spoty!

Marketingová strategie, grafika, branding

Správně nastavená strategie zjednodušuje rozhodování a zefektivňuje nejen marketingové, ale i businessové aktivity. Díky ní víte, kdo je Váš zákazník a jak na něj cílit. Máte jasno, jaká jsou jeho přání a potřeby. A tušíte, zda je dokážete splnit. Strategie Vám poví, na čem stavět, jakou cestu a metody zvolit, z čeho vycházet a jak to všechno udělat lépe než konkurence.

Poraďte se s odborníkem na branding. Branding se zabývá tvorbou, používáním a správou vizuální identitou značky a je spojován především s grafickou tvorbou. V širším pojetí je výraz branding synonymem brand buildingu, tedy budování, řízení a rozvoje značky. S využitím voucheru budete vědět, co dělat, aby pocit z Vaší značky byl pozitivní a Vaše logo se vrylo do podvědomí spotřebitelů.

IT jako nástroj rozvoje

Kdybychom chtěli, můžeme celý náš život přesunout do světa 1 a 0. Naučte se využívat on-line technologie a možnosti IT techniky na maximum a podpořte tak rozvoj svojí firmy! Ten pravý geek pro Vás vytvoří nástroje ve virtuální či rozšířené realitě, zkontroluje Vaše weby z hlediska UX designu a ještě pro Vás napíše software na míru potřebám Vaší firmy či Vašich zákazníků.

Kontaktní osoba: 
Mgr. Tereza Bergerová, manažer vzdělávání, RIS3 developer
mobil: +420 702 210 109
e-mail: tbergerova@kr-kralovehradecky.cz

Přeskočit na hlavní navigaci