Klíčová oblast změn D: Implementace a marketing RIS3

Klíčová oblast změny D je zaměřena v prvé řadě na posílení aktivit složek implementace RIS3 v Královéhradeckém kraji. Strategickou funkci plní na svých pravidelných zasedáních Rada pro výzkum, vývoj a inovace Královéhradeckého kraje. Roli výkonné jednotky RIS3 plní Centrum investic, rozvoje a inovací. V regionu se setkávají Krajské inovační platformy. Implementace krajské RIS3 strategie je realizována pomocí akčních a komunikačních plánů sestávajících z konkrétních projektů/aktivit. Klíčová oblast změny je dále zaměřena na posilování koordinace a spolupráce klíčových hráčů triple/quadruple helix (tj. sektoru podnikatelského, vysokoškolského, VaV sektoru i sféry veřejnosprávní a sektoru uživatelů). Cílem je větší koordinace činností jednotlivých hráčů krajského inovačního systému, jejich zapojení do tvorby akčních plánů, navazující odstranění duplicitních aktivit, resp. snaha buď o jejich sdílení, nebo komplementaritu.

Kromě společných VaVaI aktivit, které jsou nejcennějším výsledkem vzájemné kooperace, je potřeba posilovat společné marketingové aktivity aktérů VaVaI systému Královéhradeckého kraje. Důležitým nástrojem je působnost společné marketingové značky +inovace, jejímž smyslem je propagace vědeckovýzkumného potenciálu Královéhradeckého kraje, výzkumných a inovativních projektů, výsledků spolupráce hlavních VaVaI aktérů, ale i společně pořádaných událostí. Výsledná komunikace je primárně mířena na klíčové cílové skupinu uvnitř regionu, sekundárně se komunikace soustředí za hranice kraje i republiky. Aplikace marketingu je definována Marketingovou strategií a komunikačním plánem pro sdílený marketing VaVaI v Královéhradeckém kraji. Tento aktualizovaný dokument uvádí rozmanitou skladbu online a offline nástrojů, kterými je působeno na konkrétní cílové skupiny.  Prostřednictvím účasti VaVaI stakeholderů na budování společné marketingové značky dochází k navázání dlouhodobější spolupráce s aktivními aktéry tzv. EDP procesu („entrepreneurial discovery proces“, do češtiny obvykle překládáno jako proces podnikatelského objevování nových příležitostí).

Klíčová oblast změn D: Implementace a marketing RIS3

Strategické cíle v klíčové oblasti změn D:

  • strategický cíl D.1. Posílit implementační kapacity RIS3 a zintenzivnit propagaci krajského VaVaI systému 

Indikátory strategických cílů/klíčové oblasti změn:

Počet schválených strategických intervencí k zařazení do akčního plánu krajské RIS3 se zahájenou realizací ve sledovaném roce

Počet stakeholderů, kteří využívají Regionální inovační značku v rámci vlastních propagačních aktivit

Strategický cíl D.1. Posílit implementační kapacity RIS3 a zintenzivnit propagaci krajského VaVaI systému

Implementace RIS3 v regionu je po strategické linii zajišťována pravidelnými zasedáními Rady pro výzkum, vývoj a inovace KHK. CIRI jako výkonná jednotka implementace RIS3 disponuje RIS3 týmem pracovníků, kteří organizačně zajišťují chod RVVI KHK, koordinují přípravu akčních a komunikačních plánů, řídí setkávání inovačních platforem, připravují a realizují vybraná schémata/projekty z akčních plánů. Do aktivit RIS3 je zapojena kritická masa vzájemně kooperujících subjektů triple/quadruple helix, které společně propagují a medializují region také prostřednictvím Regionální inovační značky.

Specifické cíle 
Indikátory specifického cíle
Typové aktivity/projekty/operace

Specifický cíl D.1.1. Zajištění strategického řízení realizace RIS3 KHK

  • Počet zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace Královéhradeckého kraje
  • Zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace KHK
  • Aktualizace Regionální inovační strategie KHK
  • Podpora přípravy projektů naplňujících specifický cíl (např. prostřednictvím Smart akcelerátoru Královéhradeckého kraje II)

Specifický cíl D.1.2. Zajištění výkonné realizace RIS3 KHK

  • Počet vyhodnocených akčních plánů RIS3 KHK
  • Počet projektů ve schváleném Akčním plánu ke krajské RIS3 strategii se zahájenou realizací
  • Počet setkání Krajských inovačních platforem
  • Kvalitní tým pro realizaci RIS3 KHK (chod týmu, vzdělávání, stáže, externí služby, …)
  • Zasedání Krajských inovačních platforem
  • Navázání spolupráce s ambasadory pro příslušné Krajské inovační platformy
  • Mapování trendů, produkčních sítí a řetězců v doménách RIS3 KHK
  • Mapování průřezových, mezioborových klíčových a průlomových technologií (KETs), využívání jejich mezioborového potenciálu
  • Zajištění znalosti prostředí (mapování center transferu, klastrů, sdružujících platforem)
  • Podpora přípravy projektů naplňujících RIS3 (např. prostřednictvím Smart akcelerátoru Královéhradeckého kraje II), nastavení kontinuální péče o stakeholdery
  • Síťování, propojování triplehelix aktérů
  • Realizace aktivit spojených s internacionalizací (S3 platformy, mezinárodní spolupráce)
  • Vznik a fungování inovačního centra s celokrajskou působností zaměřeného na podporu rozvoje oblasti výzkumu, vývoje a inovací

Specifický cíl D.1.3. Posílení sdíleného marketingu, propagace a vzájemné spolupráce krajského VaVaI systému 

  • Četnost setkání Platformy regionální inovační značky (PRIZ +inovace)
  • Schválená aktualizovaná marketingová strategie a komunikační plán RIZ
  • Počet zrealizovaných měření vnímání značky +inovace
  • Platforma investic, rozvoje a inovací Královéhradeckého kraje
  • Aktualizace Marketingové strategie a komunikačního plánu pro sdílený marketing VaVaI v Královéhradeckém kraji
  • Uskutečněné mediální kampaně +inovace na podporu oborových domén a VaVaI potenciálu
  • Realizace marketingových nástrojů (online, offline) za účelem propagace výsledků/úspěchů VaVaI stakeholderů, společných výstupů i potenciálu kraje v oblasti VaVaI
  • Informování cílových skupin vlastními komunikačními kanály (www.plusinovace.cz, profily +inovace na sociálních sítích, www.prokreativitu.cz)
  • Soutěže, konference, tematická setkání (např. soutěž Inovační firma roku v Královéhradeckém kraji; Fórum výzkumu a inovací; série Značky sobě)
  • Sdílení klíčového obsahu prostřednictvím partnerských a spřátelených internetových portálů a profilů na sociálních sítích (např. www.chytryregion.cz; komunikační kanály zapojených stakeholderů)
  • Realizované průzkumy vnímání značky +inovace u příslušných cílových skupin
  • Podpora přípravy projektů naplňujících specifický cíl (např. prostřednictvím Smart akcelerátoru Královéhradeckého kraje II)

Strategie a národní dokumenty z nichž jsou strategické a specifické cíle čerpány:

Komplexní studie progresivních odvětví Královéhradeckého kraje v oblasti výzkumu, vývoje a inovací

Marketingová strategie a komunikační plán Regionální inovační značky Královéhradeckého kraje

Národní výzkumná inovační strategie pro inteligentní specializaci České republiky (NRIS3)

Podmínky a bariéry realizace intervencí v této klíčové oblasti změn:

  • Shoda klíčových hráčů na odstranění duplicitních aktivit a připojení se k myšlence větší koordinace regionálního VaVaI systému včetně sdíleného marketingu
  • Sladění rozsahu kompetencí a působnosti některých překrývajících se organizací, poradních orgánů, střechových organizací a organizací koordinace a implementace Strukturálních fondů EU 2014+
  • Společný, sdílený marketing bude aplikovatelný a dlouhodobě udržitelný pouze za předpokladu, že na aktivitách budou participovat regionální VaVaI stakeholdeři, potažmo Platforma Regionální inovační značky (PRIZ)
  • Provázání marketingových aktivit klíčových hráčů VaVaI
  • Zajištění dostatečné vzájemné informovanosti mezi klíčovými hráči

 

Přeskočit na hlavní navigaci